سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روز نوشته های من
 
قالب وبلاگ

اولین نماد شناخته شده و قدیمی که به وجود آمده خانواده است . که جزء حوزه های مهم جامعه شناسی محسوب می شود . خانواده هسته اصلی جامعه به شمار می آید. زیرا در این نهاد مهم و تاثیر گذار است که پایه و اساس رفتار و شخصیت انسانها بنا نهاده می شود و نوع اولیه آموزش و تعلیم و تربیت در همین نهاد آغاز می شود .

خانواده کار کردهای فراوانی دارد که تنظیم روابط والدین و فرزندان و رعایت حقوق ایشان از آن جمله است .

نقش هایی را که افراد خانواده ایفا می کنند ، جدایی از مسئولیت های بیرون از خانه که برعهده دارند قابل تامل و بررسی می باشد ، اینکه در حریم مقدس خانواده که همگی اعضای آن هدف و غایت مورد نظرشان رسیدن به سعادت و کمال است و برای دستیابی به این هدف برنامه ریزی و تلاش می کنند .

در این میان شاخص های فراوانی نقش خانواده را در تعلیم و تربیت و تعیین نوع رابطه بین والدین و فرزندان تعیین می نماید که می توان از : تحصیلات والدین – سطح فرهنگی میزان و نوع درآمد – ارتباط والدین با مدارس – اختلافات خانوادگی – انسجام و اتحاد خانوادگی رابطه خانواده با مساجد و هیاتهای مذهبی – و چندین مورد دیگر نام برد که البته عواملی نظیر گروه همسالان و دوستان – محیط اجتماعی – وسایل ارتباط نظیر جمعی می تواند نقش خانواده را کمرنگ نماید.دراین راستا خانواده با هوشیاری  و دقت می تواند تاثیر عوامل خارجی نامبرده شده را به سمت مناسب و صحیح هدایت کند تا اثرات سوء و  نامطلوب در پرورش و تربیت فرزندان به جا نگذارد . از دیگر موارد آرامش محیط خانواده و رفتار سازگار گونه اعضاء نسبت به یکدیگر است . زیرا هویت فرد ابتدا در خانواده شکل می گیرد و در جامعه آن در معرض دید عموم قرار می دهد لذا اهمیت تعلیم و تربیت در خانواده از همین جا مشخص می شود.

حال که به وظیفه سنگین خانواده آشنا شدیم ،در انتخاب ها یمان دقت کنیم .تا در آینده

فرزندانی صالح و خانواده ای سا لم داشته باشیم.

 

                                                                             والسلام


[ جمعه 86/6/2 ] [ 10:40 عصر ] [ ع اسلامی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

باشه بعد!
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 27
بازدید دیروز: 1
کل بازدیدها: 102239